Regulamin
REGULAMIN
I. INFORMACJE OGÓLNE
Sklep internetowy, działający pod adresem http://www.continuo.pl, prowadzony jest przez Wydawnictwo Continuo Jan Kuźma, z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Lelewela 4 pok. 325, wpisane do Rejestru Działalności Gospodarczej w Wydziale Inicjatyw Gospodarczych Urzędu Miejskiego we Wrocławiu pod numerem 77618 oraz do CEIDG, NIP 898-101-38-09, Regon 930406251.
Kontakt ze Sklepem:
za pośrednictwem poczty elektronicznej: zamowienia@continuo.pl;
telefonicznie: +48 71 791 20 30;
pisemnie na adres: ul. Lelewela 4 pok. 325, 53-505 Wrocław.
II. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Sklep zajmuje się sprzedażą produktów (książek i czasopism), znajdujących się w jego ofercie za pośrednictwem sieci Internet.
- Zamówienia można składać poprzez stronę internetową www.continuo.pl, e-mailem: zamowienia@continuo.pl lub telefonicznie +48 71 791 20 30.
Składanie zamówień przez Internet jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) system operacyjny: Windows lub Linux (z konsolą graficzną) lub Mac OS,
b) przeglądarka internetowa z obsługą Java Script: Internet Explorer (min. wersja 6) lub Google Chrome (min. wersja 8) lub Mozilla Firefox (min. wersja 10). - Do dokonywania zakupów w Sklepie niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Wybrany produkt można od razu umieścić w koszyku lub najpierw zapoznać się z jego szczegółowym opisem, a następnie zdecydować się na zakup. Składając zamówienie przez formularz zamówienia dostępny na stronie Wydawnictwa Klient zawiera z Wydawnictwem umowę sprzedaży zamawianych produktów. W zamówieniu Klient dokonuje wyboru zamawianych produktów, ich liczby, sposobu płatności i kosztów dostawy oraz wskazuje adres wysyłki i dane kontaktowe. W ciągu kilku minut od złożenia zamówienia Klient otrzyma e-mail potwierdzający przyjęcie złożonego przez niego zamówienia i zawarcia umowy na odległość. Kwota widoczna w potwierdzeniu obejmuje zawartość koszyka i koszt dostawy. Szczegółowe informacje o kosztach przesyłki i sposobie dostawy w zakładce „Zasady sprzedaży”.
- Do przesyłki zawierającej towar dołączona jest faktura VAT.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 2 dni od dnia otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia. W przypadku zapłaty przez Klienta za zamówienie, o którym mowa w pkt. 4, Sklep zwróci wpłacone pieniądze.
- W przypadku braku możliwości realizacji części zamówienia, o którym mowa w pkt 4 powyżej, Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma następujące możliwości:
a) częściowa realizacja – wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych towarów,
b) anulowanie całości zamówienia.
Jeśli Klient dokonał już zapłaty za towar objęty zamówieniem – Sklep zwróci należność zgodnie z dyspozycją klienta. - Czas realizacji zamówienia. Poczta Polska - wysyłka następuje raz w tygodniu (w środę) + czas dostawy Poczty Polskiej. Firma kurierska - wysyłka następuje dzień po zaksięgowaniu wpłaty + czas dostawy przewoźnika realizującego dostawę (firmy kurierskiej). Przez dni robocze należy rozumieć wszystkie dni tygodnia z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, sobót i niedziel.
- W przypadku dostawy poza granicami Polski – przed złożeniem zamówienia należy skontaktować się ze Sklepem.
- Klient sam może odebrać zamówione towary w siedzibie Wydawnictwa.
- Formy płatności. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
a) pobranie – zapłata następuje gotówką przy odbiorze towaru, realizacja zamówienia rozpoczyna się po zakończeniu procesu składania zamówienia,
b) przelew – klient dokonuje przedpłaty przelewem na rachunek bankowy o numerze:
PKO BP 23 1020 5242 0000 2002 0025 0019, realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie.
c) płatność gotówką lub przez terminal płatniczy w siedzibie Wydawnictwa (przy odbiorze osobistym).
III. ZMIANY W ZAMÓWIENIACH
- Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu przygotowania zamówienia do wysyłki. Wprowadzanie zmian możliwe jest przez kontakt ze Sklepem za pośrednictwem e-maila lub telefonicznie.
- Zmiany dotyczące: adresu Klienta, adresu dostawy oraz zawierające polecenia zwrotu należności będą przyjmowane tylko pisemnie przez e-mail.
IV. CENY TOWARÓW
- Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej:
a) podawane są w złotych polskich,
b) zawierają podatek VAT,
c) nie zawierają kosztów dostawy (z wyjątkiem zamówienia prenumeraty rocznej kwartalnika FM&PCR, gdzie koszty przesłania są w cenie). - Aktualne informacje o kosztach dostawy dostępne są na stronach w zakładce "Zasady sprzedaży".
V. REKLAMACJE
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać pisemnie na adres e-mail: zamowienia@continuo.pl. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Reklamowany przez Klienta produkt (posiadający wady fabryczne, niezgodny ze złożonym zamówieniem itd.) wraz z opisem przyczyny reklamacji oraz dowodem zakupu (w szczególności fakturą VAT), prosimy dostarczyć lub odesłać niezwłocznie na adres:
Wydawnictwo Continuo
ul. Lelewela 4, pok. 325
53-505 Wrocław - Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych do Sklepu za pobraniem.
- Sklep rozpatruje reklamacje niezwłocznie po otrzymaniu przez Sklep przesyłki z reklamowanym produktem. W przypadku uznania przez Sklep reklamacji, wadliwy produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (np. z powodu wyczerpania nakładu), Sklep wedle życzenia Klienta zaoferuje do wyboru inne, dostępne w Sklepie produkty lub zwróci Klientowi cenę towaru wraz z kosztami przesyłki (przesyłka ekonomiczna). W przypadku uwzględnienia przez Wydawnictwo złożonej przez Klienta reklamacji Wydawnictwo wystawi niezwłocznie stosowną fakturę korygującą i prześle ją Klientowi na wskazany adres.
VI. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z art. 27 i następnymi ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta Klientowi przysługuje jako konsumentowi prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy sprzedaży zamawianych książek lub innych towarów bez podania przyczyny w terminie 14 dni, liczonym od dnia dostarczenia mu towaru.
- W tym celu należy w wskazanym powyżej terminie 14 dni złożyć stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie i wysłać je najlepiej wraz ze zwracanym towarem oraz dowodem zakupu (w szczególności fakturą VAT), na adres:
Wydawnictwo Continuo
ul. Lelewela 4, pok. 325
53-505 Wrocław - Towary powinny być zwrócone w stanie niezmienionym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku zgodnego z przepisami skorzystania przez Klienta jako konsumenta z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży zawieranej na odległość Sklep dokonuje niezwłocznego zwrotu ceny zakupionego w Sklepie towaru wraz z kosztem przesłania na wskazany rachunek bankowy lub przekazem pocztowym na adres podany przez Klienta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. W takiej sytuacji Wydawnictwo wystawi niezwłocznie stosowną fakturę korygującą i prześle ją Klientowi na wskazany adres. Wydawnictwo w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży ma prawo jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towarów z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Konsumentowi przysługuje zwrot poniesionych kosztów dostawy, jednak w kwocie nie wyższej niż koszt oferowanego przez Sklep najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia rzeczy. W przypadku, kiedy Klient wybrał sposób dostarczenia towarów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Wydawnictwo w sytuacji odstąpienia od umowy nie jest zobowiązane do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. W przypadku, kiedy Klient wybrał sposób dostarczenia towarów przez paczkomat InPost może dokonać darmowego zwrotu przez paczkomat. W tym celu powinien odwiedzić stronę https://inpost.pl/szybkie-zwroty, gdzie jest instrukcja, jak to zrobić, a następnie można nadać paczkę.
- W przypadku niezgodnego z przepisami wskazanej powyżej ustawy skorzystania przez Klienta jako konsumenta z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży zawieranej na odległość i zwrotu towaru, koszt jego odesłania do Klienta przez Sklep ponosi Klient.
VII. DANE OSOBOWE
- Składając zamówienie w Sklepie, Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Wydawnictwa Continuo oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy i celów marketingowych. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
- Dane osobowe są chronione zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich. Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Wydawnictwa Continuo nie są i nie będą przekazywane innym podmiotom (z wyjątkiem systemów: www.e-nadawca.poczta-polska.pl – dla przesyłek pocztowych i kurierskich, www.apaczka.pl – dla przesyłek kurierskich oraz InPost – dla przesyłek kurierskich i paczkomatowych).
- Klienci Sklepu mają prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia (więcej na ten temat w „Polityka prywatności”).
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Wydawnictwem Continuo.
- Towary prezentowane na stronach www Sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Informacja o towarach zamieszczona na stronach www nie oznacza, że towary są dostępne w magazynie Sklepu.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze zamówienia lub innych dyspozycji Klienta, powstałe wskutek przekazania przez Klienta błędnych danych.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827).
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 25 grudnia 2014 r. Zmiany dotyczące informacji o ochronie danych osobowych (RODO) wprowadzono 24.05.2018 r.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie www.continuo.pl. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- Załącznikiem do regulaminu jest Formularz – wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy: Formularz.pdf